Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדריך העסקה ישירה של עובדים זרים לסיעוד

Nurse Assisting Senior Woman

בעבר היה בישראל מחסור באחיות ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות.

על מנת להתמודד עם המחסור הזה, ממשלת ישראל החלה להעסיק אחיות זרות.
משרד הבריאות ומשרד העבודה בישראל העלו לאחרונה תוכנית להגדלת מספר האחיות בישראל ב-20% עד שנת 2020. הצעד הראשון הוא הגדלת מספר האחיות הזרות בישראל מ-2,000 ל-4,000 במהלך השניים הבאים. שנים.
כדי שהתוכנית הזו תצא לפועל, יש כמה אתגרים שצריך להתגבר עליהם כמו איך בדיוק ישתלבו העובדים הזרים הללו בחברה הישראלית וכיצד הם יקבלו תגמול על עבודתם.

מערכת הבריאות הישראלית אינה מסוגלת לספק את כל צורכי הבריאות של אזרחיה.

זו הסיבה שהם מעסיקים אחיות זרות לעבודה בארץ. אחיות זרות מועסקות בישראל מאז שנות ה-50, אז נוצר מחסור באחיות מוסמכות. הביקוש לאחיות זרות גדל במהלך שנות ה-90 וה-2000, במיוחד לאחר שמספר רב של ישראלים עזבו את ישראל מסיבות כלכליות.
מספר האחיות הזרות בישראל גדל מאז בהתמדה. בשנת 2011, כ-12% מכלל האחיות המוסמכות היו זרים ועד לשנת 2013, אחוז זה צמח ל-16%. זרים מועסקים בעיקר כאחיות בתפקיד כללי וגריאטריה. ישראל היא מדינה שאוכלוסייתה מונה למעלה מ-8 מיליון איש ויש לה את היחס בין אחיות לאוכלוסייה הגבוה בעולם. הביקוש לאחיות גבוה ועולה בהתמדה בשנים האחרונות. עם זאת, אין מספיק אחיות זמינות כדי לענות על הביקוש הזה.

בישראל אין בתי ספר לאחיות או מחלקות לאחיות כפי שקיימות במדינות אחרות, ולכן אין דרך להכשיר אחיות חדשות. הדרך היחידה להגדיל את מספר האחיות תהיה באמצעות ייבוא עובדים זרים והכשרתם במקום. זה ידרוש צעדים רבים שייקחו זמן ומשאבים שאולי לא יהיו זמינים כעת.

היתרונות והחסרונות של עובדי סיעוד זרים בישראל

היסטוריה של סיעוד זרה בישראל
אחיות זרות היו חלק ממערכת הבריאות הישראלית כבר עשרות שנים. הם עזרו לישראל להפוך למודל לאיכות ויעילות באזור.
ישראל היא מדינה קטנה עם משאבים מוגבלים. אחיות זרות סייעו לפצות על המחסור באחיות בישראל, והן מועסקות בעיקר בבתי חולים ובמרכזי בריאות בישראל כדי לאייש תפקידים שישראלים לא מוכנים לקחת או לא רוצים לעבוד בהם.

מה המצב הנוכחי של סיעוד זר בישראל?

מחסור בסיעוד הוא נושא מרכזי במדינות רבות. ישראל אינה יוצאת דופן לבעיה זו. משרד הבריאות הישראלי הטיל חוק חדש המחייב בתי חולים להעסיק לפחות אחות אחת במשמרת מחוץ למדינה. חוק זה נאכף בשל המחסור באחיות בישראל והביקוש הרב לאחיות זרות.
בישראל יש כ-2,500 אחיות זרות מוסמכות שהן כ-10% מכלל כוח האדם הסיעודי. עובדים זרים מקבלים עדיפות על פני ילידים ישראלים כי יש להם כישורי שפה והבנה תרבותית טובים יותר מאשר ילידים ישראלים.

מסקנה: האם העסקה ישירה שווה את הסיכון לארגון שלך?

כן, העסקה ישירה שווה את הסיכון עבור הארגון שלך. זה ייצר כוח אדם נאמן ומחויב יותר שיושקע יותר בהצלחת החברה.
הסיבה לכך היא שהם נוטים יותר להישאר בחברה לפרקי זמן ארוכים יותר, מכיוון שהם לא רק מחפשים דרך להרוויח כסף.
החסרונות של העסקה ישירה הם שהיא עלולה לגזול הרבה זמן ניהול ומשאבים, וזה יכול להיות קשה למצוא אנשים שיש להם את המיומנויות הנכונות.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים